.:: بیوگرافی کامل ارغوان رضایی ملکه تنیس ایران ::.

بیوگرافی ارغوان رضایی ( ملکه تنیس ایران )





شناسنامه
نام: ارغوان
نام خانوادگی: رضایی
تاریخ تولد: 14مارس 1987
محل تولد: سنت اتین
قد: 163 سانتی‌متر
وزن: 60 کیلوگرم
زمین تمرینی: Nice Lawn tenis club
مربی: ارسلان رضایی
مارک راکت: Babo Lat
حامی مالی: Beau Vais – Tille Air Port
سرگرمی: موسیقی و حل کردن جدول کلمات متقاطع
زبان: فارسی، انگلیسی، فرانسه
علاقه‌: ستاره‌شناسی و نجوم


زندگی شخصی
ارغوان در 14 مارس 1987 در سنت اتین فرانسه به دنیا آمد. پدر و مادرش هر دو از ایرانیان مهاجرت کرده به فرانسه هستند. مادرش فیزیوتراپ بود و پدرش مربی تنیس. پس اصلا عجیب نبود که آن‌ها از هفت سالگی راکت تنیس به دست دخترشان بدهند. ارغوان وقتی می‌خواهد از روزهای سخت تمرین کودکی بگوید می‌خندد: «بعضی روزها گریه می‌کردم. برف و باران می‌بارید و گاهی وقت‌ها درجة هوا به زیر صفر هم می‌رسید اما باز هم پدر مجبورم می‌کرد تمرین کنم.» ارسلان رضایی اولین و آخرین مربی او در تنیس است. پدری که ده سال تمام دخترش را تمرین داد تا بالاخره ارغوان به مسابقات گرانداسلم راه پیدا کند.
پدر ارغوان اصلان رضایی که خودش مکانیک اتومبیل بود نقش مربی ایشان را دارد. تنیس را در سن ۸ سالگی آغاز کرد . مادر او نوشینه که ‫تن درمان کار است همیشه همراه ایشان سفر می‌کند. ارغوان دارای یک برادر و یک خواهر است. او به سه زبان فارسی، انگلیسی و فرانسوی مسلط است و غذای مورد علاقه او کباب است. خودش می‌گوید که اگر تنیس بازی نمی‌کرد، دنبال تحصیلات ‫فیزیک نجومی می‌بود، که حتما بعد از اتمام تنیس حرفه ای آن کار را خواهد کرد.
در تمام این سال‌ها ارغوان هیچ حامی مالی‌ای نداشت و پدرش تمام هزینه‌های زمین بازی، بلیت‌های مسافرت و اقامت در هتل‌ها را پرداخت می‌کرد. ارغوان می‌گوید: «دوران سختی بود. مجبور بودم لباس‌هایی بپوشم که مارک نداشته باشد. روی مارک کفش‌هایم را چسب می‌زدم تا مفت و مجانی برندی را تبلیغ نکنم.»
او حتی پول نداشت که کفش استاندارد تنیس روی چمن را بخرد. اما با این وضع باز هم ارغوان به مسابقات اوپن فرانسه راه پیدا کرد و در زمینی مسابقه داد که آندره آغاسی اسطورة دوران کودکی‌اش در آن تنیس بازی کرده بود.

او موفقیت‌اش را حاصل یک کار تیمی می‌داند. تیمی که در آن پدرش ارسلان مربی، مادرش نوشین فیزیوتراپ، برادرش انوشیروان رقیب تمرینی، خواهر کوچک‌ترش تماشاگر و خودش بازیکن آن است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد