جلوگیری از اشغال شدن خط تلفن به هنگام استفاده از اینترنت

در این ترفند قصد داریم به معرفی یک روش کاربردی بپردازیم که با بهره گیری از آن میتوانید کانکشن خود را طوری تنظیم کنید که به هیچ گاه اشغال نشود ؛ بدین شکل که

به هنگام تماس به خط تلفن شما ، میتوانید از اینترنت خارج شوید و پاسخ تلفن را بدهید. البته برای این کار باید خط شما قابلیت پشت خطی را داشته باشد.

بدین منظور:

1- از منوی Start وارد Control Panel شوید.
2- سپس وارد Network Connections شوید.
3- کانکشنی که با آن به اینترنت وصل میشوید را انتخاب کرده و بر روی آن راست کلیک کنید ، سپس Properties را برگزنید.
4- در پنجره باز شده به تب Advanced بروید.
5- از قسمت پایین ، دکمه Settings را برگزنید.
6- در پنجره جدید باز شده دکمه Edit را بزنید.
7- باز هم در پنجره جدید ، در کادر خالی عبارت Call Waiting را وارد نمایید.
8- در پایان تمام پنجره ها را OK کرده و خارج شوید.

اکنون در صورتی که در اینترنت باشید و کسی با شما تماس بگیرد ، با پیام Call wating now active روبرو خواهید شد.

لازم به ذکر است که باید برای بهره گیری از این سرویس ، مودم شما از Voice پشتیبانی کند و اینکه سیستم های مخابراتی برخی از مناطق امکان این کار را ندارند.

همان طور که ذکر شد خط شما نیز باید قابلیت پشت خطی داشته باشد.

رایت بیش از 700 مگابایت بر روی یک cd

شاید برایتان پیش اومده باشه که مثلا یه برنامه دارید که حجمش از 700 مگابایت بیشتر باشه . و می خواهید اونو رایت کنید در این مواقع می بایست اون برنامه رو فشرده کنید که البته شاید باز هم اون برنامه تو سی دی جا نشه .

 با این ترفند می تونید بر روی سی دی های معمولی حتی تا 1 گیگا بایت اطلاعات ذخیره کنید .

ابتدا می بایست ببینید رایتر شما over burning ساپورت می کنه یا نه . برای تست این کار مراحل زیر را دنبال کنید :

ابتدا به برنامه Nero رفته و سپس کلید های ترکیبی Ctrl + R را فشار دهید . تو این پنجره ببینید که در قسمت Recorder information ،رو به روی عبارت Over burn عبارت supported نوشته شده است یا نه . اگر عبارت ساپورت نوشته شده باشد شما می تو نید از این ترفند استفاده کنید حال به منوی File رفته و قسمت preferences رو انتخاب کنید سپس در قسمت Expert features دقت کنید که عبارت enable over burn فعال باشد .در زیر همین گزینه مقدار مجاز over burn رو به دقیقه مشخص کنید حال به منوی File رفته و گزینه New را انتخاب کنید و در قسمت MultisessionNo Multisession را انتخاب نمایید .سپس در قسمت Burn عبارت Write Method رو به Disc at Once تبدیل کنید . گزینه

حال می توانید سی دی خود را رایت کنید مقدار رایت هم بستگی خیلی زیادی به رایتر داره .

فشرده سازی فایلها با ویندوزxp

  ویندوز XP دو نوع فشرده سازی را در اختیار کاربر قرار می دهد در روش اول که مطمئنا با آن آشنا هستید میتوان با کیلک راست بر روی فایل یا شاخه > انتخاب Send To > انتخاب گزینه Compressed (Zipped) Folder آنرا را فشرده ساخت آنهم با پسوند ZIP

اما روش دوم که خیلی جالبتر و در نوع خود بی همتاست به صورت زیر امکان پذیر است :

?) سیستم فایلی ویندوز XP بایستی حتما NTFS باشد (این سیستم فایلی بعد از دو سیستم آشنای FAT و FAT32 بوجود آمده و از سرعت و امنیت بیشتری در مقایسه با دو سیستم قبلی در نگهداری و ذخیره اطلاعات پشتیبانی می کند) برای اطلاع از سیستم فایل XP خودتان بر روی درایو حاوی ویندوز XP کلیک راست >انتخاب گزینه Properties > برگه General > در قسمت File system میتوانید نوع سیستم تخصیص داده را ببینید .

اگر در این قسمت عبارت NTFS به چشم میخورد می توانید به مرحله ? عزیمت فرمایید و گرنه باید نوع سیستم فایلی را به NTFS تبدیل کنید آنهم با استفاده از فرمان زیر که باید آنرا در خط فرمان داس وارد کنید

convert drive: /fs:ntfs

 که به جای عبارت drive نام درایو حاوی XP را بگذارید به نکته های زیر توجه کنید

الف) نکته فوق العاده مهم ) توجه داشته باشید که محتوای درایو با سیستم NTFS هرگز به کمک سیستم عاملی که بر پایه یکی از دو سیستم FAT یا FAT32 استوار است قابل دسترسی نخواهد بود.

ب) در هنگام نصب ویندوز XP نیز در مورد تبدیل سیستم فایلی به NTFS از شما سوال می شود که میتوانید با آن موافقت کنید همچنین فرایند تبدیل را می توانید به کمک برنامه سودمند Partition Magic به آسانی انجام دهید.

ج) به شخصه هنوز برنامه ای ندیده ام که با این سیستم مشکل داشته باشد مگر اینکه اصلا با نصب در ویندوز XP سازگاری نداشته باشد.

د) فرایند تبدیل حدود ?? تا ?? دقیقه بسته به حجم درایو طول خواهد کشید.

ه) فرمان بالا اطلاعات را پاک نخواهد کرد و طبیعتا نبایستی آسیبی به ویندوز برساند اما به پیامهای داده شده در حین کار حتما توجه کنید.

و) فرمان بالا بر روی هر درایوی قابل اجراست چه ویندوز روی آن باشد چه نباشد.

ز) اگر خدای نکرده زمانی از این تبدیل پشیمان شدید می توانید با استفاده از برنامه Partition Magic به حالت اولیه بازگردید.

?) اگر می خواهید یک درایو با سیستم فایلی NTFS را فشرده کنید بر روی آن کلیک راست > Properties > برگه General > انتخاب گزینه Compress drive to save disk space و اگر میخواهید فایل یا شاخه ای در درایو با سیستم فایلی NTFS را فشرده کنید بر روی آن کلیک راست > Properties > برگه General > دکمه Advanced > انتخاب گزینه Compress contents to save disk space

تذکر ?) ویندوز پس از انتخاب فایل فشرده شده به سرعت آن را از حالت فشرده در می آورد و پس از بستن دوباره به سرعت آن را فشرده میکند بدون اینکه شما چیزی مشاهده کنید.

تذکر ?) فشرده سازی می تواند تا حدی باعث کندی واکنش پذیری سیستم شود.

تذکر ?) به کمک فشرده سازی می توانید تقریبا فضای اشغال شده را به نصف کاهش دهید.

تذکر ?) فایلها شاخه ها و درایوهای فشرده شده به رنگ متفاوت نمایش داده می شوند.



حضور در اتاق چت صوتی بدون وجود اسم IDی شما در لیست

ممکن است شما در اتاق chat باشید و با voice حرفی میزنید که بقیه را عصبانی میکند و آنها شما را Ignore یا boot میکنند ویا اینکه از Room بیرون میشوید

شما میتوانید با این ترفند کاری کنید که اسمتان در گوشه سمت چپ صفحه نباشد ولی صدایتان در اتاق باشد

وقتی یاهو مسنجر بالا آمد IDتان را بنویسد و بعد در قسمت login نام room مورد نظر را بدهید. وقتی وارد اتاق شدید talk خودتان را به کار بیاندازید و بعد logout را بزنید و سریع چند بار بر روی talkتان کلیک کنید تا فعال شود. اگر نتوانستید خلاص شوید در قسمت server آخرین IP را بردارید.

جستجوی آسان مطالب در سایتها

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که که دنبال مطلبی درون سایتی باشیدولی آن را نیابید. از طرفی در ان سایت امکانsearch و جست و جو هم وجود ندارد در چنین مواقعی چه میکنید؟در اکثر متورهای جستوجو گر امکان محدود کردن جستوجودر یک سایت مشخس وجود دارد .کافی است به سایت جستوجوگر مورد نظرتان (google, altavista, yahoo! و....) رفته ودر محل تایپ عبارت زیر را وارد کنید

site:http://www.sitename.com/search term

دقت کنید که به جای sitename نام سایت مورد نظر وبه جای search term عنوان مورد نظر را تایپ کنید


برداشتن محدودیت راست کلیک در صفحات Web

حتما با وبلاگهایی رو به رو شده اید که راست کلیک را ممنوع کردند و به جای آن یک پیغام ظاهر میشود اگر در این صفحات احتیاج ضروری به راست کلیک داریدبه روش زیر عمل کنید

ابتدا با کلید موس راست کلیک کنید و بدون آنکه انگشت خود را از روی موس بردارید کلید ESC را فشار دهید تا پنجره پیغام بسته شود. سپس انگشت خود را از روی موس بردارید خواهید دید که منوی راست کلیک ظاهر میشود

البته بعضی از وبلاگ نویس ها زرنگ تر از این حرفها هستند واین عمل در وبلاگ آن ها فایده ای ندارند

یک راه دیگر هست که اگر کسی طالب آن است در قسمت نظرات برای من یاداشتی با ID خود بگذارد تا برای ایشان این مطلب را send کنم .

هشدار!مراقب سایت های چینی و ژاپنی باشید.


با سلام به شما جدیدا  دیده شده است که با ورود به برخی سایت های چینی ژاپنی یوزرنیم و پسورد ناد۳۲ سرور آپدیت ناد۳۲ ی شما به سورت خودکار تغییر می کند که این موضوع می تواند باعث دانلود شدن جاسوس افزار ها به همراه آپدیت ها شود . ناد۳۲ آپدیت های خود را برای ویروس و اسپم چک نمی کند. از این رو جدا از استفاده از سایت های چینی یا ژاپنی بپرهیزید.

چرا رنگ آیکون ناد32 تغییر می کند؟

چرا رنگ آیکون ناد32 تغییر می کند؟

رنگ آیکون ناد32 می تونه به دو رنگ مختلف در بیاد که هر گدوم علتی داره. که در زیر اونارو برسی می کنیم:


1- رنگ قرمز:

اگر رنگ آیکون ناد32 ی شما به قرمز تغیییر کند. این به آن معناست که اعتبار لایسنس نرم افزار به پایان رسیده و شما باید به قسمت آپدیت رفته و با استفاده از یک یوزرنیم و پسورد جدید آنتی ویروستان را آپدیت کنید. باید یوزرنیم و پسورد های جدید را امتحان کنید تا آیکون آنتی ویروس به رنگ سبز در آید.


2- رنگ نارنجی:

اگر آیکون ناد32 ی شما به رنگ نارنجی در می آید این بدان معناست که ویندوز سما به علت اورجینال نبودن و یا سرعت پایین اینترنت توانایی به روز رسانی ندارد (آپدیت نیست) ولی این پیام نشان دهنده ی درست کار نکردن آنتی ویروس نیست و با کلیک بر روی HERE آنتی ویروس دوباره به حالت اولیه باز می گردد و آیکونش هم سبز می شود.

نظر یادتون نره!